3 saker att tänka på när du ska välja webbyrå

Känner du att ert bolag behöver ta extern hjälp för att kunna växa snabbare? Vill ni på ett bättre sätt förstå era kunder eller kunna kommunicera med dem snabbare och mer effektivt? Då kan det vara en bra idé att anställa en professionell webbyrå som kan hjälpa er, så att ni kan fokusera på det företaget är bäst på. Det allra första man gör när man utvärderar och ska välja en webbyrå till sitt bolag, är att ta ett första möte. På detta möte förklarar man vad bolaget håller på med, och ni får en känsla av vad webbyrån specialiserar sig på.

shutterstock_387671785Vikten av att förstå er vision

Innan man tar diskussioner vidare, är det av yttersta vikt att webbyrån förstår er vision och vad ni som bolag vill ha sagt. Det är också viktigt att ert bolags image och relationen med kunderna är solklar. Eftersom webbyrån kommer att göra ett mycket viktigt arbete åt er, kan förståelsen av er kultur och ert varumärke vara skillnaden på succé eller total katastrof. Triggerfish är en webbyrå i Stockholm som har förstått vikten av det man brukar kalla “360-kommunikation”. Med detta innebär att kommunikation mot kunder alltid är strömlinjeformad, oavsett åt vilket håll man vänder sig. Därav “360 grader”.

Regelbunden uppföljning är nyckeln på sikt

När ni har en webbyrå som ni trivs med och som förstår er vision, är det viktigt att ni skapar en stark relation som bygger på långsiktig tillit. Ni ska kunna kommunicera med högt i tak och hålla varandra uppdaterade på både positiva och negativa nyheter som rör affärerna. Bara då kan ni uppnå en relation som kommer att gynna affärerna långsiktigt. Ett bra sätt att få till denna typ av relation är att hålla regelbundna möten för att uppdatera varandra på de senaste händelserna. Dessa möten kan gärna vara informella, som till exempel över en kopp kaffe.